Narlıdere Köprülü Kavşağı Trafiğe Açılıyor

Büyükşehir Belediye Başkanı Nihat Çiftçi, Narlıdere Viyadük ve Köprülü Kavşağında incelemelerde bulundu.

Başkan Çiftçi, son dönemlerde sosyal medya ve basın organları aracılığıyla 'Kavşağın kolon tabliyeleri arasında boşluklar var. Kavşak hatalı' şeklindeki mesnetsiz iddiaları yanıtladı. Başkan Çiftçi, "Alt germe sistemi ile yapılan kavşağımız bir mühendislik olayıdır. İddialara karşı hukukçularımız harekete geçecektir" dedi.

Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Nihat Çiftçi, Karaköprü'nün iki yakısını birbirine bağlayacak olan 3 katlı Narlıdere Viyadük ve Köprülü Kavşağına giderek çalışmaları inceledi. Teknik ekipten çalışmalar hakkında bilgiler alan Başkan Çiftçi, kavşağın GAP bulvarı kısmının 3 gün sonra trafiğe açılacağını söyledi.

Çalışmaları değerlendiren Başkan Çiftçi, "Şanlıurfa'mız için en önemli projeler arasında yer alan Narlıdere Viyadük ve Köprülü Kavşağı'mızda çalışmalar devam ediyor. Çünkü Karaköprü ilçemizin 35 metrelik çevre yolunu aks olarak birbirine bağlayan bir köprülü kavşak. Aynı şekilde GAP Bulvarına transit bir geçiş sunuyor. Ve üzerindeki döner kavşakla trafiği her yöne dağıtıyor. Artık Narlıdere Köprülü Kavşağımızın sonuna geldik. GAP bulvarını 3 gün sonra trafiğe açıyoruz. Üzerindeki döner kavşak ve alt germeli viyadük sistemi de önümüzdeki günlerde trafiğe açılacak" dedi.

BAŞKAN ÇİFTÇİ: PROJEMİZ TÜRKİYE'DE BİR İLKİ OLUŞTURUYOR

Basın organları ve sosyal medyadaki kavşak ile ilgili iddialara da cevap veren Başkan Çiftçi, "Net bilgiyi almak isteyenleri gerek kavşak çalışmalarının yapıldığı alana gerekse Fen İşleri Daire Başkanlığı Yapı Kontrol Şube Müdürlüğümüze her zaman bekleriz" dedi.

Bu tür yanlış algılara karşı hukukçuların devreye girdiğini de sözlerine ekleyen Başkan Çiftçi, "Son günlerde basında ve sosyal medyada projeye gölge düşürmek isteyen konuları görüyorum. Şunu söylemek istiyorum; bir kere bu mühendislik olayıdır.

Alt germe sistemi ile ilk kez yapılan köprülü kavşak Büyükşehir Belediye Başkanlığımız tarafından Şanlıurfa'da gerçekleşti. Arkadaşlarımız hem konuya hakim hem de sistemi çözen bir ekiptir. Sistem, alt noktalarda esneme payını içeren bir sistem. Eğer bilgi almak istiyorlarsa Fen İşleri Daire Başkanlığımıza Yapı Kontrol Şube Müdürlüğümüze müracaat edebilirler. Ama gelip bir kaç fotoğraf çekmek sureti ile yapmış olduğumuz hizmetin heba edilmesini kimseye müsaade etmeyiz. Herkes haddini bilsin. Artık Şanlıurfa'da bu noktada çok ileriye gidiliyor.

Bir yanlış algı ile bu kadar insanı yanıltmaya kimsenin hakkı yok. İnsanlarımızı yalan bilgiye sevk etmekten dolayı hukukçular da harekete geçecek. Kesinlikle izin vermiyorum. Kimse bu emeği çalamaz, bu kadro çalışıyor. Beğenmeyebilirsiniz ama iftiraya izin veremeyiz.

Üzerimizdeki bu algı operasyonuna halkımız izin vermeyecek. Şanlıurfalı halkımız kendisi için yapılan bu hizmetlere sahip çıkacaklar. Bu eserler de geçmişe gidecek. Tarih bu kadroyu altın harflerle yazacak. Bu algıyı yapanların da ne maksatla yaptıklarını da bilmiyorum. Köprülü kavşaklarımızın tümünde tüm çalışmalar fen kuralları açısından çok iyi ilerliyor. Şanlıurfa eski Şanlıurfa değil. Kimse bu milletin aklı ile oynayamaz" şeklinde konuştu.

Yeşiltaş: Narlıdere Kavşağı İlk Defa Uygulanan Bir Projedir

Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mehmet Emin Yeşiltaş açıklamasında şu sözlere yer verdi: “Narlıdere Viyadük ve Köprülü Kavşağı teknik ve taşıyıcı sistemi itibariyle Şanlıurfa’da ilk defa uygulanan bir projedir. Bu yüzden bu projede uygulanan sistem kentimizde bu işi yürüten birçok teknik eleman tarafından henüz bilinmemektedir. Taşıyıcı sistemi “Art Germe” metodu ile yapılmaktadır. Köprü; 243 mt toplam uzunluğu 6 elevasyon (kolon)dan oluşmaktadır. Her elevasyonun üzerinde 4 adet pot mesnet bulunmaktadır. Hareketli olan bu mesnetler 10 cm’lik hareket kabiliyetine sahiptir. Köprüler doğal olarak hareketli yapılar olduğundan ve dahi deprem anında hareket kabiliyetinin olması için bu mesnetlere, yük bindirilir. Elevasyonunda, mesnet hariç kısımların boşluklu olması gerekir. Söz konusu köprülerimizde bu şekilde yapılmıştır”.
Narlıdere Köprülü Kavşağı inşaatında herhangi bir sorun olmadığının altını çizen Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mehmet Emin Yeşiltaş “Viyadüğün tabliye kalınlığı 185 cm’dir. Tabliye art germe halatı ile dökülen taşıyıcı sistem güçlendirilmiştir. Bu kalınlıkta dökülen beton süre itibariyle zaman aldığından dolayı kalıp yüzeyinde soğuk derzin oluşması tabidir. Gerek statik sistemi olarak ve gerekse uygulama olarak köprülü kavşakta herhangi bir sorun yoktur dedi". 

             

Eklenme Tarihi: 23.10.2018 11:44

Foto Galeri


Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi - 2021 Bilgi İşlem Daire Başkanlığı